Skip to content

Taxatie

Taxatie

Voor een hypotheekaanvraag, het oversluiten van een hypotheek, het aanvragen van rentekorting, een overbruggingshypotheek, een verbouwing of voor het verkrijgen van inzicht in de waarde vanwege een verkoop- of aankoopbeslissing is meestal een taxatierapport nodig. Wij leveren snel, vakkundig en onafhankelijk een (NWWI gevalideerd) taxatierapport, dat door alle geldverstrekkers geaccepteerd wordt. De taxatiekosten zijn in veel gevallen fiscaal aftrekbaar. Ook verzorgen wij taxaties in verband met nieuwbouw, een nalatenschap (voor de erfbelasting) of een echtscheiding (voor de verdeling). In de regel is een taxatierapport gereed binnen drie werkdagen na het opnemen van de woning en het completeren van het dossier.

Taxatie-Barendrecht

Werkwijze

Voor de uitwerking van gevalideerde taxatierapporten maken wij gebruik van taXapi, deze webapplicatie zorgt er voor dat de opdrachtgever en eventueel de tussenpersoon de voortgang van de taxatie realtime kunnen volgen.

1. Afspraak maken

Na het ontvangen van de opdracht maken we een afspraak om de woning te bekijken. Er wordt een opdrachtbevestiging en een afspraakbevestiging gestuurd. Er kan een directe koppeling met een tussenpersonen of een geldverstrekker worden gemaakt

2. Opname woning

Tijdens de opname van de woning worden er foto’s gemaakt en maten opgenomen. Ook wordt er gekeken naar de locatie, de bouwkundige staat, het onderhoud en de afwerking van de woning.

3. Marktonderzoek

De marktwaarde wordt bepaald aan de hand van de vergelijkingsmethode. Voor het bepalen van de marktwaarde wordt er gekeken naar recente transacties van vergelijkbare woningen.

4. Uitwerking

Op kantoor wordt het rapport uitgewerkt en worden door ons diverse bronnen geraadpleegd, waaronder de kadastrale gegevens, het energielabel, het bestemmingsplan en de bodeminformatie.

5. Validatie (NWWI)

Als wij het rapport hebben afgerond controleert het Nederlands Woning Waarde Instituut of het taxatierapport voldoet aan de gestelde strenge kwaliteitseisen.

6. Rapport gereed

Zodra het rapport gereed is ontvangt de opdrachtgever een bericht en kan er eenvoudig betaald worden via iDeal. Vervolgens ontvangen de opdrachtgever en eventueel de tussenpersoon het digitale rapport per e-mail. In overleg kan de betaling ook via de notaris bij het transport van de akte plaatsvinden.